Sunday, July 22, 2012

INI CERITA PASAL ONDE ONDE

1ST TIME BUAT KUIH ONDE ONDE

Ini kisah aku punya hal
aku berminat gak buat2 kuih ni...cuma tak pakar jer, bukan apa bila dah pandai, nak buat sokmo
sebenarnya kuih ni sangat senang giler
cuma tak pernah amik tahu masa mok aku buat
tiba2 petang tu mok aku suruh aku buat kuih onde2
APA?......
aku cuma amik tepung beras jer semata-mata
PASTU
berdiri senyap kat meja makan
mari ler CHEF YAH
mok : wak benda ceggat situ jer?

aku : (hik hik) mok nie tak tahu buat kuih ni (malunyer aku)

mok : apa ni?...doh kawin 13 tahun anok doh besor panjang, kuih paling senang tok pandai buak......
huhuhuhuhuhuhuuuuu

aku : doh org tak pernah tanya nok tahu guana
(jawabnyer aku ni)

mok : ish3.....

pastu mok aku pun ajar ler apa2 yang patut...
hihihihihiih
malu aku kuih senang tak pandai buat
*the moral of story*
kena amik tahu apa yang simple2 tau

 setelah diadun

setelah digentel 

siap sudah

ini budak comel

No comments:

Post a Comment